יוגה

מה אם היינו אומרים לכם שאתם יכולים לחזור לגמישות ולתפקוד שלכם כמו בילדות ? שעה ביום במשך שלושה פעמים בשבוע , של פעילות גופנית אבל מסוג אחר , יחזיר לכם תפקוד ושליטה מלאה על הגוף שלכם , ויתן לכם שלווה ורוגע ממרוץ החיים.

לפעילות הגופנית הזאת קוראים יוגה

היוגה הינה רפואה מונעת או דרך חיים נכונה לאורך זמן. כאשר האדם מתמיד בתרגול, המערכת החיסונית שלו מתחזקת, שרירי היציבה מתחזקים, הגוף נעשה גמיש, רמת הסטרס יורדת ואין כמעט חשיפה למחלות.

שיעורי היוגה נחלקים בד"כ לתרגול וחיזוק שרירים וגמישות הגוף בתרגול אסאנות ותרגול נשימות. בסוף השיעור לרוב ישנו חלק של הרפיה באמצעות דמיון מודרך או מדיטציה.

היוגה מאוד זמינה וניתן לבצע אותה בכל מקום אם זה בים , בפארק , בסטודיו או בכלל בבית , והציוד היחיד שאנחנו צריכים זה מזרן בגדים נוחים ואת עצמנו.

ביוגה יש המון תרגילים , כדי להתחיל , כמובן כמו כל דבר נצטרך לחקור וללמוד , יש שני אפשרויות ללמידת יוגה , הראשונה , לצפות בסרטונים ביוטיוב יש שם המון מדריכי יוגה מעולים וללא תשלום , יש הרבה סרטונים בכל מיני רמות , ואתה שולט בקצב האימון . 

שיטה שנייה – להצטרף לקבוצת יוגה – קבוצת יוגה הוא אימון יוגה בליווי מדריך , המדריך מכוון אותך בצורה הטובה ביותר , מתקן אותך איפה שצריך , יותר יעיל וקל ללמוד עם קבוצה

      אז כדי שתדעו כמה שינויים לטובה הגוף והתודעה שלכם יחוו אם תתחילו לתרגל יוגה, הכנו עבורכם רשימת "יוגה – יתרונות" כדי שתהיו מוכנים:  

   ירידה משמעותית בכאבי שרירים מאוחרים

כאבי שרירים מאוחרים שמגיעים אחרי אימונים ממושכים היא תופעה מוכרת שהרבה מתאמנים סובלים ממנה.

במחקר הוערכו כאבי השרירים בתחילת האימון ולאחריו. בקבוצה בה תרגלו יוגה נצפתה ירידה משמעותית של כאבי שרירים – גם אחרי תרגול יוגה בודד – לעומת הקבוצה שלא תרגלה.

יוגה מפחיתה לחץ

במחקר בדקו את ההשפעה של תרגול יוגה שמשולב במערכת האימונים ואת השתנות קצב הלב כמדד ללחץ.

מהתוצאות עלה שיוגה משנה את המאזן במערכת העצבים האוטונומית. זו המערכת שמווסתת פעולות שאנחנו לא שולטים עליהן באופן מודע כמו הפרשת רוק ופעילות הלב.

היוגה גרמה לירידה בפעילות הסימפתטית – החלק במערכת עצבים זו שמפעיל את העצבים במצבי לחץ, ולעלייה בפעילות הפאראסימפתטית – החלק שאחראי על העצבים בזמן שגרה. כתוצאה מכך, אכן חלה ירידה ברמות הלחץ.

שיפור יכולת הריכוז והמוטיבציה:

כולת להתמקד בתנוחה אחת לאורך זמן ולמצוא בה שקט ושלווה. כשמיישמים את התרגול הזה בחיי היומיום, מגלים שקל יותר להתרכז במשימות בעבודה או בבית באמצעות נשימה נכונה וחידוד התודעה. היוגה מצריכה גם משמעת עצמית גבוהה כדי להמשיך לתרגל ולהעמיק בתנוחות כל פעם מחדש.

שיפור הביטחון והדימוי העצמי

תחושת הסיפוק אחרי יוגה היא אדירה , וכמובן שמשפיעה על הביטחון והדימוי העצמי , בנוסף, ביוגה יש שילוב של תנועה במרחב , דבר מאוד חשוב לביטחון ולדימוי העצמי, דוגמה טובה , לילד משחק בכדור עם חבריו ואינו פנוי קוגניטיבית לביצוע מיומנויות הרלוונטיות למשחק בו משתתף (כדורגל , כדורסל,מחניים) ואינו מסוגל להקשיב לחבריו המדברים איתו במהלך המשחק ומחלקים הוראות. בעיני חבריו לקבוצה נתפס הוא כחולמני/ לא מחובר לעצמו/ מנותק.. ולכן, המוטיבציה לשתפו במשחקי כדור ותנועה רק תלך ותפחת.

אותו דבר בחיים הבוגרים יותר , למשל בעבודה , עובד שמעבד מגוון פעולות בבת אחת ומבצע אותם בצורה טובה , יזכה להערכה מהבוס , וכמובן שיהיה מרוצה יותר מעצמו.

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *